DA: zastupamo roditelje cijele naše škole, posredno zastupamo i našu lokalnu zajednicu, oko 500 obitelji sa Brda. Imamo moralnu odgovornost, kao i obvezu da mislimo jedni na druge, umrežavamo se, uvažavamo i razgovaramo, postupamo po svojoj savjesti. Predlažemo i dajemo mišljenje.
Evo i zakonske osnove za sve navedeno:
Evo i zakonske osnove za sve navedeno:
IZ NACIONALNOG KURIKULUMA:
I. NACIONALNI OKVIRNI KURIKULUM ZA PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE TE
OPĆE OBVEZNO I SREDNJOŠKOLSKO OBRAZOVANJE
1. Što je Nacionalni okvirni kurikulum?
Opis, ciljevi i očekivana učenička postignuća odgojno-obrazovnih područja te opis i ciljevi međupredmetnih tema pomažu školama da lakše povezuju nastavne predmete, racionaliziraju
nastavu te ju obogate izbornom i fakultativnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima sukladno
svojemu profilu i prioritetima, potrebama učenika i lokalne zajednice.
1. Što je Nacionalni okvirni kurikulum?
Opis, ciljevi i očekivana učenička postignuća odgojno-obrazovnih područja te opis i ciljevi međupredmetnih tema pomažu školama da lakše povezuju nastavne predmete, racionaliziraju
nastavu te ju obogate izbornom i fakultativnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima sukladno
svojemu profilu i prioritetima, potrebama učenika i lokalne zajednice.
II. ODGOJNO-OBRAZOVNE VRIJEDNOSTI I OPĆI ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI
1. Društveno-kulturne i odgojno-obrazovne vrijednosti
Solidarnost pretpostavlja sustavno osposobljavanje djece i mladih da budu osjetljivi za druge, za
obitelj, za slabe, siromašne i obespravljene, za međugeneracijsku skrb, za svoju okolinu i za cjelokupno
životno okružje.
2. Odgojno-obrazovni ciljevi
Odgojno-obrazovni ciljevi su:
Odgojno-obrazovni ciljevi su:
- ...
- ...
- odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima,
ljudskim pravima te pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturnom svijetu, za
poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskomu
razvoju društva
- ...
- odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima,
ljudskim pravima te pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturnom svijetu, za
poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskomu
razvoju društva
- ...
- ...
- poticati i razvijati samostalnost, samopouzdanje, odgovornost i kreativnost u učenika
- ...
- poticati i razvijati samostalnost, samopouzdanje, odgovornost i kreativnost u učenika
III. NAČELA NACIONALNOGA OKVIRNOGA KURIKULUMA
- ...
- ...
- visoka kvaliteta odgoja
i obrazovanje za sve – osiguravanje materijalnih, tehničkih,
informacijsko-tehnologijskih, higijenskih i drugih uvjeta za ostvarenje najviših obrazovnih
standarda, kao i visokih stručnih standarda nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti
- jednakost obrazovnih mogućnosti za sve – svako dijete i svaki učenik ima pravo na svoj
najviši obrazovni razvoj; jednakost obrazovnih mogućnosti temelji se na društvenoj
pravednosti; obrazovanje i školovanje ne može biti povlastica manjine niti se može umanjiti
prema razlikama – etničkima, spolnima, rodnima ili drugim društveno uvjetovanima
- ...
- obveznost općeg obrazovanja – stjecanje temeljnih kompetencija pravo je i obveza
svakoga čovjeka, daje svakome temeljna znanja za život i osnova je za daljnje učenje
- ...
- uključenost svih učenika u odgojno-obrazovni sustav – uvažavanje odgojno-obrazovnih
potreba svakoga djeteta, učenika i odrasle osobe, napose onih koji su izloženi marginalizaciji
i isključenosti
informacijsko-tehnologijskih, higijenskih i drugih uvjeta za ostvarenje najviših obrazovnih
standarda, kao i visokih stručnih standarda nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti
- jednakost obrazovnih mogućnosti za sve – svako dijete i svaki učenik ima pravo na svoj
najviši obrazovni razvoj; jednakost obrazovnih mogućnosti temelji se na društvenoj
pravednosti; obrazovanje i školovanje ne može biti povlastica manjine niti se može umanjiti
prema razlikama – etničkima, spolnima, rodnima ili drugim društveno uvjetovanima
- ...
- obveznost općeg obrazovanja – stjecanje temeljnih kompetencija pravo je i obveza
svakoga čovjeka, daje svakome temeljna znanja za život i osnova je za daljnje učenje
- ...
- uključenost svih učenika u odgojno-obrazovni sustav – uvažavanje odgojno-obrazovnih
potreba svakoga djeteta, učenika i odrasle osobe, napose onih koji su izloženi marginalizaciji
i isključenosti
V. STRUKTURA NACIONALNOGA OKVIRNOGA KURIKULUMA ZA
PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE TE OPĆE OBVEZNO I SREDNJOŠKOLSKO
OBRAZOVANJE
3. Struktura Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma u osnovnoj i
srednjoj školi
Školski kurikulum odnosi se na načine na koje škole implementiraju kurikulumski okvir uzimajući u
obzir odgojno-obrazovne potrebe i prioritete učenika i škole te sredine u kojoj škola djeluje. Izrađuje
se u suradnji s djelatnicima škole, učenicima, roditeljima i lokalnom zajednicom. Školski kurikulum
se odnosi na ponudu fakultativnih nastavnih predmeta, modula i drugih odgojno-obrazovnih
programa, realizaciju dodatne i dopunske nastave, projekte škole, razreda, skupine učenika, ekskurzije, izlete, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Programi školskoga kurikuluma nisu obvezni.
...PRIMJERICE, NIJE REALIZIRAN ZA OVU, 2015.GODINU 2-DNEVNI IZLET U VUKOVAR IAKO JE U KURIKULUMU... (osobni komentar)
ŠKOLSKI KURIKULUM OŠ BRDA - SPLIT 2015/16:
...
Središte i polazište rada na sadržajima školskog kurikuluma jesu potrebe i interesi naših učenika,
Središte i polazište rada na sadržajima školskog kurikuluma jesu potrebe i interesi naših učenika,
roditelja i lokalne zajednice.
...
Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: postojanje stručne kompetencije
...
Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: postojanje stručne kompetencije
učitelja, kvalitetna suradnja na relaciji roditelji – škola,
podrška i pomoć lokalne zajednice.
...
STATUT OŠ "BRDA" SPLIT
...
Članak 156.
U Školi se ustrojava Vijeće roditelja radi ostvarivanja interesa učenika i povezivanja Škole sa društvenom sredinom.
...
Članak 161.
Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima značajnim za život i rad Škole te:
...
STATUT OŠ "BRDA" SPLIT
...
XIII. VIJEĆE
RODITELJA
...Članak 156.
U Školi se ustrojava Vijeće roditelja radi ostvarivanja interesa učenika i povezivanja Škole sa društvenom sredinom.
...
Članak 161.
Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima značajnim za život i rad Škole te:
- daje mišljenje o prijedlogu školskog
kurikuluma, godišnjeg plana i programa rada,
- raspravlja o izvješćima ravnatelja o
realizaciji školskog kurikuluma, godišnjeg plana i programa rada Škole,
- razmatra pritužbe roditelja u svezi s
odgojno-obrazovnim radom,
- imenuje i
razrješuje jednog člana Školskog odbora iz reda roditelja,
-
glasuje o kandidatu za ravnatelja
škole,
- predlaže mjere za unapređivanje odgojno-obrazovnog
rada,
- raspravlja o prijedlogu Etičkog kodeksa
neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i Kućnog reda,
- daje mišljenje i prijedloge u svezi s
organiziranjem izleta, ekskurzija, sportskih i kulturnih sadržaja Škole,
- daje mišljenje i
prijedloge u svezi s uvjetima rada i poboljšanjem uvjeta rada u Školi,
- daje mišljenje i prijedloge
u svezi s osnivanjem i djelatnosti učeničkih zadruga te sudjelovanjem učenika u
njihovu radu,
- daje
mišljenje i prijedloge u svezi sa socijalno-ekonomskim položajem učenika i pružanjem odgovarajuće pomoći.
...
Članak
162.
Ravnatelj škole dužan
je u najkraćem mogućem roku izvijestiti Vijeće roditelja o svim pitanjima od
općeg značaja za Školu. Ravnatelj škole,
Školski odbor i osnivač dužni su u okviru svoje nadležnosti razmotriti
prijedloge Vijeća roditelja i o tome ga izvijestiti
Nema komentara:
Objavi komentar